کمبود پرستاری و مهاجرت: مزایای مهاجرت پرستاران و مسئولیت ها

پرستاران برای فرصت‌های شغلی بهتر و تامین درآمد و امنیت بهتر برای اعضای خانواده در کشورهای خود به کشورهای توسعه‌یافته‌تر مهاجرت می‌کنند. مهاجرت پرستاران پدیده جدیدی نیست، زیرا برای دهه‌ها ادامه داشته است و بدون تأثیرات بعدی بر کشورهایی که پرستاران از آنها مهاجرت می‌کنند، رخ نمی‌دهد. همه کشورها سزاوار سیستم‌های مراقبت بهداشتی قوی هستند و شهروندان آن‌ها مستحق حق دسترسی به پرستاران در زمان نیاز به مراقبت‌های بهداشتی هستند. در نتیجه، کشورهای مقصد که به پرستاران مهاجر متکی هستند، مسئولیت مضاعفی برای اطمینان از رعایت کدهای اخلاقی استخدام سازمان جهانی بهداشت دارند.

مهاجرت پرستاری با خود فرصت های شگفت انگیزی را برای مهاجر، خانواده های آنها و همچنین جامعه جدیدی که در آن کار خواهند کرد به ارمغان می آورد. مهاجرت پرستاران از کشورهای کمتر توسعه‌یافته به کشورهای توسعه‌یافته‌تر بخشی اجتناب‌ناپذیر از جهانی‌سازی است، به همین دلیل است که یک چارچوب اخلاقی و حمایتی لازم است تا اطمینان حاصل شود که پرستاران مهاجر در توسعه هر سیاستی که بر آینده و آینده آنها تأثیر می‌گذارد مشارکت دارند. 

بر اساس گزارشی در شماره مارس 2022 مجله آمریکایی پرستاری، مرکز بین‌المللی مهاجرت پرستاران (ICNM) تخمین می‌زند که طی دهه آینده، 10.6 میلیون پرستار جدید برای رفع کمبود پرستار موجود و جایگزینی 4.7 میلیون پرستار مورد نیاز خواهد بود. که انتظار می رود بازنشسته شوند.

خلاصه ICNMpolicy، خوب پیری؟ سیاست های حمایت از پرستاران مسن در محل کار، طرحی 10 ماده ای برای حمایت از پرستاران مسن ارائه می کند. توصیه های آن عبارتند از:

پیشنهاد مطالعه: شرایط تحصیل در ترکیه

حصول اطمینان از سیاست های ایمنی و بهداشت شغلی که رفاه را ممکن می سازد
طراحی مجدد مشاغل برای بهینه سازی مشارکت پرستاران مسن تر
حفظ یک سیستم پرداخت که به تجربه پاداش می دهد و برنامه های جانشین پروری را توسعه می دهد
پرهیز از تبعیض سنی

علاوه بر این، بسیاری از کشورها باید بر افزایش عرضه «پرستاران جدید» تمرکز کنند، هم برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد و در حال تغییر ایجاد شده توسط همه‌گیری، و هم به دلیل کاهش عرضه پرستاران موجود.

تنوع زیادی در اندازه نسبی عرضه جدید پرستاران آموزش دیده داخلی در سراسر کشورهای پردرآمد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) وجود دارد. علاوه بر این، بسیاری از کشورهای با درآمد پایین و متوسط قبلاً تعداد ناکافی پرستار داشتند و همه‌گیری فقط این موضوع را تشدید کرده است.

داده های ICNM 2022 گزارش های نیروی کار پرستاری جهانی را حفظ و نگهداری می کند:

18 میلیون کارمند بهداشتی تا سال 2030 مورد نیاز است
در سطح جهان از هر 8 پرستار 1 نفر مهاجر هستند
70 درصد از پرستاران مهاجر در جهان زن هستند

در سال 2021، 550000 پرستار تحصیل کرده خارجی در 36 کشور عضو OECD با درآمد بالا مشغول به کار بودند (از 460000 نفر در سال 2011).
کشورهای برتر برای پرستاران تحصیل کرده خارجی (FENs):
200000 FEN در ایالات متحده
100000 FEN در بریتانیا
71000 FEN در آلمان
53000 FENS در استرالیا

کمک های پرستاران مهاجر


کمک های پرستاران مهاجر در سراسر جهان بسیار گسترده است و بر کشورهای مبدأ و میزبان و همچنین پرستاران و جامعه آنها تأثیر می گذارد.

طیف کمک های پرستاران مهاجر شامل مزایای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
می توانید مقاله مهاجرت به آلمان ( سوالات مهاجرت به آلمان ) را نیز مطالعه کنید.

 تاثیر سیاسی


مهاجرت پرستاران در سطح جهانی، توسعه سیاست ها را در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی ترویج و هدایت می کند.

سطح ملی: توافقات دوجانبه برای تحرک پرستار (به عنوان مثال، انگلستان و کنیا)
سطح منطقه ای: موافقت نامه های تجاری منطقه ای (به عنوان مثال، USCMA (NAFTA)، اتحادیه اروپا، و ASEAN)
سطح چندجانبه: موافقت نامه های چندجانبه سطح بالا (به عنوان مثال، کمیسیون سطح عالی سازمان ملل متحد در زمینه اشتغال بهداشتی و رشد اقتصادی، پیمان های جهانی سازمان ملل متحد برای مهاجرت و پناهندگان، آیین نامه عمل WHO)

پویایی فرهنگی و اجتماعی

همیشه مهم است که سهم جمعیت مهاجر در جامعه را بشناسیم.

پرستاران مهاجر تنوع فرهنگی، تأثیرات و شایستگی های جدیدی را به ارمغان می آورند

پرستاران تحصیل کرده خارجی توانایی های زبانی و دانش فرهنگی منحصر به فردی را ارائه می دهند که می تواند اعتماد و مراقبت بیمار را افزایش دهد..

مزایای اقتصادی مهاجرت پرستاران

پرستاران اغلب برای فرصت های شغلی، دستمزد بالاتر و شرایط کاری بهتر به خارج از کشور سفر می کنند

مهاجرت پرستاران از نظر اقتصادی به کشورهای میزبان (به عنوان مثال کمک به تولید ناخالص داخلی ملی، سیستم های مالیاتی، تامین اجتماعی) و با پر کردن کمبود نیروی کار کمک می کند.

به طور مشابه، از آنجایی که پرستاران مهاجر اغلب حواله های خود را به خانه می فرستند، برای کشورهای اعزام کننده نیز مفید است.

Comments

Popular posts from this blog

Everything you need to know to study in Canada

Study conditions in Turkey

Immigration of nurses to Canada